days of the BC Fair

[part 3 of business communication]
27th October 2010

keesokan harinye,aku dtg pkul 8.memule aku ingat aku lewat,sbb dorang soh aku dtg pkul 7.30...tp dorang pn mase tu baru smpai, so aku tolong je la dorang wat pape yg patut.
mase ni, baru Gaga tegur aku, dy pelik tgk aku bwk satu beg...[cheesetart..terlupe nk cite dorang soh aku bwk cheesetart nk jual] and sejak tu,cm da ok la... mase ni,chocolate fountain tu dtg lambat, tp last2 chocolate fountain tu dtg la gak..aku takde gmba aku ngan choco fountain tu, tp aku ade gmba kawan aku tgh tekun buat kerja...

beautiful strawberries
cheesetart aku laku gile, da habis dijual pn, ade customer stil tnye psl kuih tu... n dorang soh bwk lebih ntok esok... so lepas tnye "ade pape lagi tak korang nk aku wat..?"dekat Dollar,Gaga,Cloud & Minnie n dorang kate "takde", aku pn balik...dgn senyuman pnoh kepuasannn...

28th October 2010
2nd day, aku dtg awal pkul 7.45pg aku da datang dulu, tgk dorang tak dtg lagi, bile msg..dorang kate van lmbat...then dorang soh aku tolong2 letak organizational chart ngan menu dulu...n tolong la susun2 pape..mase tu yg ade aku ngan Petal je ade, so kitorang pn berkejasama la letak O.c, menu... letak meja2 kecik kt dlm tu... semua la.. pahtu dlm pkul 8, baru dorang dtg skeyt2... susun la mknn2 semua... then president and the gang dtg, bwk nasi lemak semua...awal3 pagi ade customer..bli smpai 2 bungkus nasi lemak... pahtu nk ckp laku la kedai kitorang... cheesetart tu ade mslh skeyt, si Dollar tnye, ade lagi tak cheesetart tu..aku ckp dlm beg biru, pahtu dy ckp cne ntah da habis ke ape.. aku ingat dy ckp dlm beg tu da habis, aku pn tak g check... pahtu da nk blk, da nk kemas2 dy bagi aku beg biru aku, aku bukak, tgk ade lagi 10 kotak cheesetart... n aku blur tak tau nak wat pe, aku g soh music lelong..smpai jadi RM1 [kitorang jual RM2.00].. tp lepas tu, aku byr dorang RM10 la...takot company rugi...
pastu mse closing ntok BC FAIR 2010 ni, dorang wat la psl mcm co. menang ape.. n alhamdulillah co. kitorang menang no1 best bc organizational chart.... so rase cm best la... atleast ade jugak menang bende... sbb president kitorang a.k.a Gaga, dlm byk2 president BC section len, dy dapat special task, job dy is to tgk co. mane yg plng bersih tak silap, n dy pna ckp... dy harap,sekurang2 nye co. kitorang dapat menang la salah satu award tu, n yes, termakbul doa dy, menang best O.C!!!
hari last tu, aku blk lambat, aku kate kat Gaga, nk tumpang rumah dy dulu, dy kate ok... pahtu ade satu mase tu, aku tnye la ape yg dy tak puas hati psl aku? sbb aku slalu lepak ngan bf aku tu je ke?.. then dy membebel la pnjg2,ckp ye n mcm2 lg kuar dari mulut dy... GaGa,why can't u just admit that u miss me?...

Comments

Popular Posts