BC Fair plan disaster

[part 2 of Business Communication ]
Ok... sepanjang belajar kat IIC memang...BC Fair la yg kitorang tunggu2kn.. yg aku tunggu2kn.

tp semua nye jadi cm lain... patutnye aku nk rase cm in control... suarakn pendapat nk jual pe semua.. tapi disebabkn bcom pn amek ngan geng lain, so rase cm tu geng dorang pnye hal. kite kne ikot je.. sebab 99% dlm group tu, group dorang... group tu ialah cloud, petal, music, kool & dollar..
dorang yg plng byk bg contribution la dlm group tu... dorang yg watkn logo, mission, vission..semua dorang.. seb bek aku buatkn lagu.. takde la rase left out sgt... then ape nk jual pn, si kool yg cdgkn... buat bakery... sbb senang... aku just dgr n dpt rasekn jauh dari ape yg kitorang nk kn.. which i dunno what.... dulu tak silap GaGa nk jual tudung, cincin ke ape ntah cmtu... tp susah la... sebab geng si Dollar pn cm da plan lame da... geng aku, GaGa, minnie & kitty cm blur je... dorang ade suarakn pendapat gak.. which is dorang stuju la dgn semua cdgn kool tu... aku pn stuju jgk sebab aku rase idea tu mcm menarik, sebab memule dorang nk jual coklat, cupcakes yg dijual oleh makcik Music... pahtu Music pn bwk bende2 yg makcik dy jual tu beberape hari selepas tu n ternyata mmg sedap pn... aku da suke, da excited da...sebab mmg best.... tp... tetibe semua beruabah, dorang tetibe nk jual rojak la, nasi lemak, yong tau foo... chocolate fountain...n pizza n i was like "damn it u guys, bukan kite wat bakery ke, ape kne lak ngan rojak, yong tau foo n nasik lemak?" but then aku tak ckp la..aku just tnye "boleh ke?" n Gaga kate "boleh je..." so aku senyap je la... pastu ckp psal decoration lak, nk decorate cne... cm fairytale la..cm party la..last2 kitorang wat cm garden ke..cmtu tak silap aku... then dorang nk yg arch tu.. tnye kalo sewa cne semua... n Hope yg byk contact dpt tlng dari makcik dy...psl arch tu.. but masalah nye bende tu sewa 2hari RM100..n si Dollar cm takot dapat rugi, kate cancel, tp rasenye si Hope tak tau ke dorang tak ckp btol2 kat Hope ke mcm tu,,sebab mase meeting tu, aku pn masih blur sama ade dorang nk gune arch tu ke tak... tp lepas tu, esoknye, si Hope call kate arch tu da ade kat rumah dy.. n dorang semua bising kate bnde tu kn da cancel, n Dollar kate, dy tak nk bayar duit sewa arch tu... then Hope kate kalo si Dollar tak nk bayar arch, dy tak nk bayar RM70 duit group tu... n blah blah blah selepas sesi mengumpat, dan sesi call-call, akhirnye dorang agree nk gune bende tu, dorang kate Hope takyah bayar, biar dorang bayar dy lagi RM30. ok settle. then last minute[2 hari sblum BC Fair] ade pasal pizza..abang yg jual tu buat hal, choco fountain masalh..then dorang cancel nk wat rojak ngan yong tau foo... then Ohio cdgkn jual donut Jaco..kate mlm tu nanti dy nk g check bende tu. but then mlm tu dy tak check. dy tak jadi keluar. semua jadi kelam kabut. geng si Dollar cm panik ar... dorang tak gi kelas keesokn harinye, testing buat nasi lemak n pizza sendiri sebab Dollar pndai wat pizza, Gaga pandai wat nasi lemak... aku masih blur.

dlm otak aku : ape yg dorang nk jual sebenarnye? knape dorang kedekut sgt nk bg duit pasal decoration tu? tak cukup dgn drama psl tu, dorang tetibe kate aku tak bagi kerjasama la... asek lepak ngan bf la... bende2 cmtu. pahtu sepanjang kebz-an dorang last minute tu, si Gaga selaku presiden kitorang, tak nak ckp ngan aku langsung. LANGSUNG. so aku blur tahap maximum tntg persiapan tu. mmg aku jd LOST gile... aku da cube ckp dgn dy, n all dy ckp is "nanti aku bgtau" dy just gitau aku tak bg kerjasama.. n that Dollar pn complain ckp "ape je yg dy buat, aku tak tau..." mcm tu..

ok... korang yg buat kerja sendri2 tak nk share ngan aku, korng nk bising.. buat meeting, ckp ngan sendri2 je... president pn buat dek je ngan aku, patutnye pape decision dy patut bincang ngan aku DAHULU baru bincang ramai2! ni tak, buat hal sendiri, and I WAS THE LAST PERSON TO KNOW. pastu tetibe tak nak cakap ngan aku. aku pn tak faham knape... blur gile aku mase tu..sbb dy TAK NAK CKP SERTA PANDANG AKU LANGSUNG. pahtu kerja, tak nk delegate btol2~ tak nk bg skeyt pe yg aku kne wat..sume nk wat keje sorang2~ aku tunggu arahan dari president. aku nk tnye ape, kalo dy asek ckp "ko nk buat ape?semua aku yg buat" habis tu apsal ko pilih aku jadi vice president kalo ko tak nk kongsi kerja ngan aku? kerja ko bagi aku kerja. ape yg susah sgt? asal nk soh aku tnye ko kalo ade pape yg aku nk bantu... kalo aku tnye pn ko akan kate "nanti aku ckp, nanti, nanti" aku tak faham la...

then ade satu hari tu, pkul 6 kitorang kene ade kat hall, decorate stall, tp sebab bende tu pkul 6! rumah aku jauh, kalo start pn pkul 6, pkul brape habis? pkul brape aku nk smpai umah.. n lagi satu sebab dorang ade soh aku bwk black board sebab aku kate aku ade.. then turned out, black board tu mcm licin, nk tulis gune kapur susah... so aku blk awal, alasan beli black board. blah4... mlm tu, lepas aku da bli blck board..eh tak aku bli white board sebab tak jumpe black board... aku call Kitty ckp takpe ke aku bli white board, then Kitty kate, patutnye aku takyah bli pn. dorang tak jadi gune. dorang da wat gne macam manila kad je.. n i was like,"nape tak cakap awal2?" then tetibe Kitty kate lagi "n bekas polistrin putih yg kitorang soh ko bwk pn, ko tak yah bwk..." n mase tu GaGa stil refuse to talk to me. byk aku nk tnye dy, tp dy REFUSE nk ckp ngan aku. so aku mmg rase cm... "aku bodoh, patutnye aku stay je kat kolej, tlng decorate stall.. n soh mami amikkn aku..kalo blk mlm sgt.. tp tak, aku choose tak nk stay decorate."

to be continued...

Comments

Popular Posts