Business Communication.

Satu ketika dahulu, ketika aku sem 2 ke 3 ke 4 mcm tu, aku and the gang aku selalu berangan2 nk amek bc fair sekali.. jual bende2 sesame... byk gile plan kitorang... macam2....ok aku bg name la....
aku, GaGa, Kitty, Minnie mmg kawan sejak sem 1 lagi... pahtu kitorang pn rapat dgn Boxman, Barney, Pikachu, Goofey & Pluto.[sebab dulu satu intake, n penah satu kelas intermediate english 1 & 2 sesame mase short sem....so mcm setiap hari jumpe] Pahtu bile sem 6 ade plak bende yg berlaku... Goofey gadoh dgn Pluto, so dorang decide nk daftar ntok msk len section for BC class.... pahtu dulu aku ngan Boxman rapat, and jadi tak rapat sebab dy amek course lain[dia amek IT,aku akaun], so kelas lain2, tak same.. n selalu aku tak bagi kerjasama nk amek mase same time ngan dy[walaupn tak same kelas, same rehat pn jadi la, tp aku kn blur..so aku selalu tak hiraukn jadual dy n sejak tu dy cm mls dtg kolej..blah3]... so pada sem4, lepas mid sem, Boxman da ade Boxwoman, and dy tros tak rapat da ngan aku... cm gado ar... Boxman tu bile ngan Boxwoman dy, lgsng tak pndng mke aku... buat bodo je bile lalu sebelah aku, tp selalu curik2 pndang aku bile aku pndang tempat lain... ingat aku tak prasan ke?? ceh~
tp satu hari tu, boxman ngan aku cdg nk kelas same mase Bc nanti, and mase sem6, mase kene register online tu, aku, GaGa, Kitty& Minnie, da decide da nk amek Bc section brape, so aku ni pn gi la msg Boxman n sume geng dulu tu. tp dorang lmbt dafta, n section kitorang FULL!
jadinye yg ade dlm kelas Bc [Business Communication] tu cume aku, Gaga, Kitty & Minnie.. yg jadi amek sesame.... ntah pape ntah. yg pikachu n barney tu amek course IT gak, so mmg susah la nk plan2 ngan dorang ni! tp takpela.. lagipun kebetulan room mate Minnie sume amik kelas tu. so kitorang satu geng la... and mcm da destiny Gaga jadi president, n dy cam suke kalo aku jadi vice president... Kitty jadi HR manager, Minnie jadi Corporate manager... and ade sorang kawan kitorang [aku n Gaga] nk join, name dy Ohio. tak silap Gaga kate "ok". so on la.. dlm group tu kne ade basic- president, vice p., marketing manager, finance manager, admin manager, secretary, corporate manager...IT manager, HR manager.. kitorang ade 10 orang mase tu.. so lagi sorang tu jadi assistant marketing. then ade satu group tu cm terlebih orang so dy cmpk 2 orang kat group kitorang, sorang jadi assistant admin[name Hope] sorang lagi jadi assitant HR[name Crap]. Oh lupe nk cite, kitorang mcm buat undian ar sape dapat jwtn ape..cmtu... tp last2 ktorang tukar2 gak... aku memule dapat secretary, then aku tukar ngan membe sebelah,Music, dy dapat admin...so aku senyap je ar... then tetibe president nk aku jadi vice president, and si Ohio dapat jadi finance m., aku tak caye dy jadi finance m., so aku bg dy admin, n bg finance kat Dollar. memle si Ohio tu nk pegang jawatan vice president, tp Gaga tak berape berkenan dy jadi vice president..so aku la dapat jwtn tu. Petal dapat marketing m., and assistant dy Music, pahtu secretary plak Cloud yg pegang.

organizational chart
President : Gaga
vice president : aku
secretary : Cloud
HR manager : Kitty
HR manager assistant : Crap
corporate manager : Minnie
finance manager : Dollar
admin manager : Ohio
admin manager assistant : Hope
marketing manager : Petal
marketing manager assistant : Music
IT manager : Kool


satu hari yg malang, kitorang nk shopping ntok baju corporate kitorang, kitorang da dapat perfect place, perfect baju, perfect price... tp ade je mslh dtg dari Crap. dy mcm tak berpuas hati ngan baju kitorang, tak tau la sebab mahal ke ape ke.. tp dy mmg tak suke la... aku tak ingat sangat la nape dy tarik diri dari group kitorang, tp yg pasti, lepas kitorang sume pergi sesame tmpat tu, n try nk tgk saiz ape yg sesuai, dy dtg, tp dy tak nk cube baju tu, sebab apparently, tudung dy susah nk set kalo da bukak, alasan cm toooot je... n care dy tu mcm menunjukkn dy tak ske kat pilihan baju kitorang, dy g kedai sebelah, cek2 baju yg lebih kurang ngan baju yg kitorang pilih, ade aje yg tak kne.. orang nk sesame beli supaya dapat diskaun la.. tp takpe la.. sebab esokknye, dy kuar dari group kitorang, n msk group lain. so kansel name dy dari O.C kitorang, thank u very much.

Then kitorang kne buat jingle, aku yg sgt berkebolehan dlm bidang muzik, tunjukkn bakat terpendam aku, dgn mereka lagu tu... n berikan tajuk "our bakery jingle" aku mase tu tgh berfikir2.. n terkeluar la satu rangkap...
"this is our jingle,
this is our song,
we love to mingle,
but dont get us wrong"
then aku berangan2 lagi then tetibe tekeluar lagi beberape ayat ntok lagu tu

"we sell cupcakes, bread, chocolate and vintage stuff,
under primrose bakery,
i put ur hands in handcuff,
just to make u taste this mystery,
yes it's gonna taste good,
cuz this is our food, this is our food.."

pahtu terhenti seketika, sebab da tak de idea da nk tulis ape... then tunjuk kat madam, n madam komen psl vintage stuff tu.. dy kate kalo jual satu bende, jual satu bende je la, jgn cmpur ngan bnde lain.. so aku tukar je line tu jadi "we sell cupcakes, bread and chocolate stuff"

mlm tu aku blk, aku cm excited nk habiskn lagu tu, tp aku tido je sbb penat sgt, esok pagi, aku bgn, aku nyanyi blk lagu tu... then dlm bilik air ar, mase tgh mandi, tetibe terkeluar rhyme lain, dgn lirik ni,
"our eyes are full of visions,
this is us, we're the one,
come feel our little mission,
bringing smile to everyone..."

pahtu bile cntum2 blk lagu tu, rase mcm pendek sgt, n madam mintak lagu tu mesti panjang dlm 2-4 minit. so aku pnjgkn la.. aku cm repeat2 blk lagu tu.. yg tukar2 part "this is our jingle, this is our song" je.. line akhir tu aku tukar... pahtu mcm excited gile la.. esoknye msk kelas BC... ckp ar aku da siap kn sume... pahtu ade issue lak, kate dorang tak dapat tgkp lagu tu.

then mase tu cuti ape eh.. cuti raya kot... cuti ape ntah lupe la.. rasenye cuti raya..
dgn semangat nye, aku rekod aku main lagu tu... then aku anta kat email dorang.. pahtu aku mcm nk gak dy msk youtube, so aku anta la audio tu kat membe aku name kannmani, dy tolong ar... dy buatkn vid yg ade lirik tu.. n dy repair audio, bg clear, buang noise, sume tu.
then bile da letak kat youtube, aku dgn hidung kembangnye, post kat status facebook...tag semua budak2 BC.....hahahhahahahahhahahahhahahahhahahhahahahahahhaa

click on this link to watch the video:

and aku rase bangga bile dorang semua ckp jingle yg aku reka tu best... hahahaha ni rase nk poyo ni... takde hal la weh... buat lagu tu mmg hidup aku la.. [poyo gile]

patutnye kitorang ade presentation ade satu hari tu, then postpone sebab...aku tak ingat sebab ape.. tp presentation tu lepas BC fair ar... iaitu pada 1 november 2010.
Bc Fair 27&28 october...

to be continued...

Comments

Popular Posts