kawan atau lawan?!

friend or foe?
if u ask me, i'll say i don't know.

friends. mesti semua orang ada kawan diorang sendiri.. whether in a clique or orang yg bebas berkawan dgn sesape je..tp dorang takde bestfriend.

me..personally.. i like to be in a clique..cuz i feel some sorta belongness [sape ajar gune "belongness" ni aku pn tak tau la]
in the clique.

whateva.

ok...mase aku tadika..aku ni senang kene buli tau..n aku selalu pindah2 tadika...sebab mak bapak aku 2-2 bekeja so dorang letak aku kat rumah penjaga..n aku selalu tukar2 penjaga dulu..
tu asek tukar tadika je..
last tadika aku ialah CEC "CHILD ENRICHMENT CENTRE" rasenye dy da tukar name skolah tu skang..tp tak ingat lak jadi name ape..
itu la skola yg plng lame aku duduk..
umur 6 thn kot. [aku stat tadika sejak umur 4thn]
ade la jugak kawan kat sane. tp tak rapat sgt pn. kawan cmtu2 je.

masuk skola rendah..aku kawan cm biase2 je jugak..tak pernah ada bestfriend.

start darjah 6 yg aku rase mcm nk ade geng. sebab ade sorang membe aku ni cakap mcm ade rahsia ngan membe dy yg len n dy kate ar kat aku 'ko tak ley tahu, ni geng kitorang je..melainkan ko nak join geng kitorang..."
aku pn dgn pnoh semangat kate "nak" walaupn sebenarnye i had no idea wtf i just agree to.

but aku msk gak geng dorang
ha ha ha
n aku rase cm ntah cam hebat ar ade geng.
ni la start problem aku


aku ske please kawan.
kirenye aku sanggup tak buat ape yg aku nk buat sebab kawan aku tak kasi.
cm dulu, aku nk masuk cm nasyid ke ape ntah mase darjah 6 tu la..
pahtu membe aku yg plng rapat dlm geng tu kate "weh tak yah la..cm gedik je...tgk minah tu..ko nak jadi cm dy ke?"
n i was like "erm...erm..."
"ko nak masuk gak ke?"
"erm..tak nak lah..a'ah la gedik gile.."
padahal aku teringin sangat nk masuk nasyid tu mase tu.. =(
[bangang sungguh]

blah blah blah.
mase fm1..masuk skolah menengah..geng tu semua berpecah..sebab dy ni masuk skolah lain..dy ni pn masuk skolah lain...n kawan yg terapat aku pn pindah masuk skolah menengah agame ape ntah..da lupe da...ke pndah kat labu..eh ntah la..siyus lupe..
pahtu aku tros dapat pengganti kawan baru.
budak satu kelas.
dlm byk2 skali aku plng suke kawan ngan ade ar sorang dak otai ni.
dulu aku minat avril lavigne. time fm1 mmg bajet nk jadi mcm dy je..ganaz ape sume.so bile jumpe dgn sorang pompuan yg otai..aku rase cm "ok, aku kene kawan ngan dy, supaya aku pn jadi otai..dapat ar jadi cm avril lavigne..prempuan yg lain dari yg lain ha ha "
n aku hancorkn personality aku sendiri...
aku tros berubah jd perangai membe otai aku tu
n aku rase cm aku cool gile ar jadi mcm tu~
[syok sendiri je]
hahaha
pahtu aku tak tau knape dgn kisah "stadi" aku
agaknye sebab aku dapat tau avril lavigne tu adelah a school drop out kot.
aku macam malas nk blaja.
rase cm diri aku tak blaja pn ley score exam.
prasan bagus je.
n that's when my marks going down.
from A to B...and going to C
sejarah aku benci [sebab kene bace]
n pendidikan islam aku pn hancor..
selalu dapat 50lebih je
sebab aku malas nk bace.
aku memang start malas sejak fm1!!!
n then lagi satu.
sebelum masuk skola aku ade janji, tak nak kapel sampai habis fm5
sebab aku nk jadi "lain dari yg lain"
pahtu mase fm2 tetibe aku teringin lak nk berbf
sebab tgk ramai kawan aku da ade bf..
[ape jadi la dgn kemahuan aku sendiri?]
erm.
so, back to the "friend or foe" story,
masuk fm2 aku dicampak jauh dari dak2 kelas aku yg dulu sebab result aku mcm cikai...
n kat sane aku jumpa kawan2 baru..yg lagi gedik perangainye.
this was when my tudung berubah shape.
dari bulat to tajam.
so..in this new class, new friends... dorang ni jenis yg
tak habis2 ckp psl 1.boyfriend. 2. "macam mane nak iron tudung, bagi nmpk tajam?"
tu je la. kalo tak psl tudung, pasal balak, tak pasal balak, pasal prompuan ni cube nk rampas balak dy...takpn pasal gaduh...tak pn mengumpat~~ [eh part mengumpat tu biasa la..hahaha]
so aku pnye otak pn mcm bengong seketika.
n ketika itu aku gadoh ngan bestfriend fm1 aku tu..sebab dy kate aku "gedik" sejak berkawan dgn budak2 gedik. [budak2 kelas aku tu la]
disebabkn aku masuk kelas yg paling corot sekali, aku jadi best student dlm kelas tu..
so mase fm3 aku dicampak ke kelas depan sket.
n terjumpe blk bestfriend mase fm1 n skang dy da ade bestfriend baru yg agak blur..or ske buat2 blur..aku pn tak tau...
n bile tgk bestfriend otai aku tu cm ske sgt kawan dgn dak blur tu
aku plak cube nk jadi dak blur tu supaya dak otai ske kawan ngan aku
so bygkn ape yg terjadi dgn personality aku tu...
otai+gedik+blur = gila!
yahoo...
n masuk fm4. aku jumpe dgn lagi kawan yg gila2~
ade yg berkepit dgn bf je..[which she became my new bff], ade yg kapel byk2....[dlm 2-3 orang] [2 laki 1 pompuan][membe aku yg pasang banyak tu] sorang laki ni kapel sampai 4, yg lagi sorang pn same...yg pompuan ni..tak ingat lak brape byk bf dy ade....
ade yg ske mcm bajet la..mase orang ade masalah dy datang..bajet nak tolong..skali tgk2 blakang orang yg dy tolong tu, dy kutuk "kaw2" pnye...
n otak aku semakin biol time fm4 ni la...makin tak bleh blaja..makin MALAS nk blaja.
n that's when community songsang wujud
oh it's just a book..like a forum book kitorang buat..ntok bersoal jawab psl masalah2 yg dihadapi~~
fm5.
the same class. which mean makin kenal dorang sume camne. tp ramai yg da start blaja time ni.. n aku pn start tuition blk tak silap..start blaja blk tol2..[dekat tuition je la..kat skola still cam hampeh lagi]
but not enuf effort i guess.
last minute studying
again.
bayangkan...masuk fm5, baru faham ape yg blaja mase fm4 dulu...akaun,add maths..sume la~
sebab rasenye cikgu2 fm5 lagi best.
kwn2 gile hardcore.
da besar kan..mcm2 la yg berlaku..
dapat tau bende yg haram..halal da cm tak dpedulikan lagi.
meremang bulu roma aku.
dapat tau kawan terapat tersalah pilih jalan.
tersesat jalan dlm hutan.[not literally]
sampai berbadan 2~
werghhh
nak gila aku skejap time tu.
seb bek aku pn tak ikot same prangai buruk camtu~ kalo tak.. tak tau la.
n aku jadi tak siuman wat seketika.
terbocor rahsie kat kwn bek blur n otai.
terbagtau kat orang yg buat tu dpn blur n otai
n aku jadi semakin sewel bile aku tgk kawan aku tu malu.
bersambung....



Comments

Popular Posts