the great escape! [Hutan Lipur Berkelah, Maran, Pahang]









now that was how much fun i had last week...

best gile!!!!

aku punye niat time pergi tu..ialah ntok menghilangkn stress..n melupakan someone. cuz it has been 1 year, n i still can't forget him. rase mcm tak percaye pn ade gak..rase sakit hati lagi la~

so kitorang bertolak g hutan lipur berkelah, Pahang tu jumaat malam...
naik kereta paksu la..aku, adik and aniaw.... aku sedap je tido mlm tu~~ hahahaha

sampai kat tempat tu dlm pkul 5lebey pagi tak silap. n kitorang ade lepak kat kedai makan dulu yg berdekatan ngan masjid n 1 sign yg tulis "tanah pekuburan Islam 500 meter"...

pkul 6 solat subuh siap2...pahtu kitorang naik lori....lori ape? lori la..lori kayu balak tu~ lori yg kpale dy merah tu~ lori yg slalu kite tgk orng berniage kat pasar tu~~ lori tu la~ klasik tak? haha best gile... kalo nak tgk video berkelah selanjutnye pergila ke http://www.youtube.com/user/saumi1977 ade video yg kitorang nek lori tu mase blk..tp tak nmpk aku sgt..sebab aku duk tepi. n aku pakai hoodie, sbb time tu da nk hujan...kalo nampak adik aku~ aku yg duk menghadap tepi berhoodie tu la~~ hahaha

pahtu naik lori smpai la dekat entrance hutan lipur berkelah~~ n kne nek bukit dari situ ar~~~
[aku yg pakai beg ade selimut biru tu~~]
pemandangan2 indah lain;
best2~~~sampai kat tapak khemah pkul 8 lebeh~ pahtu pasang khemah~
[khemah aku yg wane kelabu yg hujung skali tu...]
[sampai skang aku tak tau amende ni~ tandas ke bilik salinan baju ke~~]
[ni lak tempat kitorang makan~~ mcm kantin ar~~ haha byk la]
ha smpai je khemah...tros tido tak ingat dunie smpai pkul11 lbey. pahtu bgn2 je tros mandi sg. haha sronok gile~~~ rase mcm tarzan...tak panjat pokok je ar~ baru la aku faham prasaan tarzan skarang. mmg best duduk hutan..stress free~~

ha ha ha

gile.

pahtu petang dlm pkul3 lepas makan..paksu ajak pergi naik lagi bukit [tinggi lagi] nk g tgk air terjun tu~~ kitorang pn naik je la...ade dlm video 1st berkelah ke ke 2~ aku pn tak sure... tp tu la..yg ke 2 da tentu ade~~
sampai2 je da kat air terjun tu kan.. ha tu la air terjunnye~~~
mmg berbaloi ar aku kne sunburnt. hahaha nasib ar~ sampai skang tak baik2 lagi kot tgn aku ni~ mengelupas tak habis2 stress aku~~ pahtu masih hitam lagi da mengelupas pn...pahtu merah n asek rase gatal2 je~~ adeh~~
oh sbelum pergi tu, kitorang sidai baju kitorang atas satu batu yg besar ni~~ sebab tak jumpe penyidai mase tu~~


seronok ar.. tapi aku tak dapat nk berenang sebab tetibe kaki aku cram~~ adush~~

selepas seronok bermandi manda...turun la balik.time tu rase cm nk patah kaki~~ sebab kaki da lenguh tau penat habis panjat bukit tu tak hilang2 lagi~ sedar2 je da kene turun plak balik~~ pahtu kitorang ade benti kat satu sg tu~ [video 3..yg kawan paksu aku lawan arus sg tu]
kalo korang prasan ade satu cm gua kecik kat situ~ paksu suruh masuk dlm tu~ n dlm tu ade air mate air..cm air terjun kecik dlm tu~~ n best je dapat cm shower kat situ~ hidup seperti tarzan mmg menyeronokkn~~ [tak habis lagi dgn tarzan]

selepas itu...smpai je khemah~ aku tak ingat aku buat ape..yg aku tau aku tros tetido..padahal time tu da dekat pkul7ptg, rase penat sgt smpai terlepas maghrib..oh lupe nk cite aku solat jamak qasar zohor n asar tau..aku solat kat luar khemah~~ gune kompas crk kiblat yg makcik aku pnah bg dulu mase dy blk mekah~~ pahtu mase nk angkat tgn berdoa tu~ rase cm wow bestnye berdoa nmpk pemandangan hijau2an~~ hehehe~~ best gile~~

k back to the story, aku tertido, mlm tu pakcik aku ajak mkn bbq pn aku tak lalu nk bgn, adik aku n aniaw je yg g mkn...dorangg kate "bbq tu sedap..ayam sume...tp nasi goreng dy tak sedap~~ hahaha"




pagi keesokan harinye lepas mkn pagi~ selang beberape minit..aku n adik n adik sedare aku si aniaw tu g mandi sg. lg hahaha sebab teringin nk shampoo rambut~~ kitorang gne shampoo sunsilk aniaw~~ haha lega dapat shampoo rambut time tu~~ aku ngan adik aku g bwk sabun baby johnsson yg head to toe tu~~ sebab mak aku ckp jgn bawak sabun yg wangi2 sebab takot attract binatang2 kat sane~~ tu yg bwk sabun baby je tu~~




whateva~ janji bersabun jugak~

as u can see, aku sangat la chubby time ni~ mcm susah nk ngaku aku ni da gemok! sob2~~

mandi dan manda dan akhirnye..smpai la part kene kemas khemah blk...nk lipat khemah tu susah gile~ byk angin..aku berushe je lipat laju2 bagi angin tak sempat masuk~~ nasib baik berjaye~~
takde gamba lak lipat khemah~ dlm video...tgk video ke4...tak nmpk sgt aku..aku n adik anti sosial..duduk kat blakang2 dkt log btol2 sebelah sg tu~~ n gamba terakhir kat tapak perkemahan..gamba beramai2


aku tau muke aku mcm ape je~ rambut pn keras je walaupn da shampoo tghari tu~~ ish4

time dlm keta nk blk..ni la bape byk keta yg pegi~~
paksu aku nye profile fb...byk gamba yg dy kene tag..cume korang susah nk jumpe gamba aku la~ sebab kitorang mmg anti sosial......mlm dorang wat bbq tu~ dorang siap men uno lagi~ ceh jeles tol!!!

ok la sampai di sini saja. kesimpulan cerita ini ialah~ jangan jadi anti sosial..nanti tak byk kenangan.. n tak byk gambar...hahahaha seb bek ade paksu n sorang membe dy yg rajin menangkp gmba~ atleast ade ar gak gmba..walaupn dari jauh..nmpk beg je ke dari blakang ke...ape2 ar~ hahaha

n bile balik dari camping tu~ otak aku terbukak sket ar.. hilang ar rase nak kat mamat tu balik. tros rase mcm "aku tak nak kapel, nk enjoy mcm haritu dpt g camping pe sume" tp tu mase baru blk...seminggu lepas tu, kembali balik dgn perangai mengade2 tu~ nak boyfriend tak habis2.

tapi itu just aku n kate2 aku. dlm hati, aku rase gembira dgn keadaan aku skang, walaupn kadang2 rase sunyi...tp aku ade membe2 yg gile gempak ntok menceriakan aku..[corny gile ayat]

byk pengajaran jugak la yg aku dapat mase g camping tu yg tak dapat aku nk ckp panjang2 kat sini.. bg summary je la..
1. kuat mcm mane pn kite, kite mesti perlukan bantuan org..even superman needs help~
2.jangan sombong, belagak dan riak serta bangge diri,even dlm hati... the future is uncertain. kite bleh la cakap "aku kuat punye takkan rase penat panjat bukit..." 10 minit lepas tu...rase cm nk pengsan dah. or "aku takkan jatuh nye bukit" n 5 minit lps tu, takde bukit pn ley terjatuh jugak.
3. ade byk lagi bende best kat dunie ni dari fikir psl masalah sekecil semut.
4. if suddenly u feel bored with ur life, learn something new.
5. malu bertanye sesat jalan, malas bangun dari tidur.. melepas ayam BBQ,sedar2 da habis je. kempunan aku. [ntah ape kaitan dgn malu.]

tu je la. so ingat la kawan2 kalo kite g somewhere new, kite kene enjoy n bersosial, n nyanyi lagu jason mraz 'i'm yours...'.

Comments

  1. ohoooii.macek.
    ape chumel beno ko skg?..
    chumelllll ;DD
    nak cubitt pipi dyyy,hehe

    ReplyDelete
  2. haha kate ar aku da gemukkk~~ haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts